Tekstcorrectie is een dagtaak

10 november

Niets zo irritant als wanneer er een fout in een tekst blijft staan. Het leidt af van de boodschap die je wilt brengen. Daarom heeft Emma Handson tekstcorrectoren in dienst die continu bezig zijn om ieder foutje uit de tekst te vissen en alle puntjes op de i te zetten. Je leest het goed: een heel team, de hele dag. Dat hoort gewoon bij onze dienstverlening. We leggen je graag uit hoe we dat doen want tekstcorrectie is echt een dagtaak.

Checken van notulen

Elke dag zorgen de tekstcorrectoren ervoor dat de notulen van onze klanten foutloos en op tijd worden teruggestuurd naar de notulist. In de ochtend worden via Skype afspraken gemaakt over de werkverdeling, omdat de meeste tekstcorrectoren vanuit huis werken. Zijn er notulen met deadline vandaag? Dan komen die als eerste aan de beurt.

Richtlijnen

De tekstcorrectoren raadplegen verschillende bronnen, zoals de richtlijnen van de klant, het portaal van Emma Handson, woordenlijst.org en Van Dale Online. Maar ze zijn zeker niet in afzondering aan het werk! Gedurende de dag staan de collega’s met elkaar in contact via Skype, waar menig taalkwestie wordt besproken. En met de coördinator, die in de gaten houdt of er notulen met voorrang binnenkomen.  

Verschillende teksten

Er is veel afwisseling in het corrigeren van teksten: van notulen en arbeidsdeskundige rapporten tot een redigeerklus van de afdeling Marketing & Communicatie. Inhoudelijk blijven de tekstcorrectoren bij de les. Zo zijn er onder de klanten veel pensioenfondsen, waardoor de tekstcorrectoren geregeld een bijspijkercursus krijgen over de ontwikkelingen in pensioenland.

Taal centraal

Voor een tekstcorrector staat taal altijd centraal. Daarbij gaat het niet alleen om spelling en grammatica, maar ook om consistentie en leesbaarheid. Hoe om te gaan met hoofdletters, Engelse termen, getallen, afkortingen? Het komt er allemaal bij kijken.

Op tijd retour

Voor de lunch zijn de notulen met deadline vandaag normaal gesproken allemaal terug naar de notulist. Die verwerkt vervolgens de correcties en maakt de notulen definitief. De afdeling Support staat in contact met de klanten en zorgt dat de notulen op tijd bij hen retour zijn. Zo zijn de tekstcorrectoren samen met hun collega’s een goed geoliede machine.

Flexibiliteit

In de middag wordt vooruit gewerkt aan de notulen die in de loop van de dag zijn binnengekomen en een latere deadline hebben. En als er alsnog teksten binnenkomen die vandaag nog terug moeten, dan wordt een extra tandje bijgezet. Flexibiliteit is nodig, maar in onderlinge afstemming komt het altijd goed. Wil jij teksten van topkwaliteit? Dan ben je bij Emma Handson aan het goede adres. Neem contact op via info@emmahandson.nl, telefonisch via (073) 747 00 54 of klik hier voor direct contact.

Benieuwd naar wat we allemaal voor jou kunnen betekenen?