Lotte en Daniëlle stellen zich voor

11 november

Daniëlle is in maart 2021 gestart bij Emma Handson als notulist. Lotte is stagiaire op de afdeling Emma assisteert & adviseert. We stellen hen graag aan je voor.

Lotte, jij bent pas 17 jaar. Hoe ben jij bij Emma Handson terechtgekomen?

“Toen ik op school hoorde dat ik stage moest gaan lopen ben ik meteen gaan zoeken, maar ik kon niets vinden wat mij echt interesseerde of waar ik meteen enthousiast over was. Een collega van mijn moeder, bij wie ik ook op de kinderen pas, kent Franka (directeur van Emma Handson). Zij had tegen mij gezegd dat Emma Handson een bedrijf is dat precies bij mijn opleiding past. Toen ben ik gaan kijken of dat inderdaad zo was en zo ben ik in contact gekomen met Franka. Ik ben hier 6 september 2021 begonnen als stagiaire en ik loop hier voor een half jaar stage.” 

Wat voor opleiding volg je?

“Ik zit op het Koning Willem 1 College in ’s-Hertogenbosch en daar volg ik de opleiding Management assistant. Dat is een opleiding van 3 jaar en ik zit nu in mijn tweede leerjaar.”

Daniëlle, jij hebt al wat meer werkervaring achter de rug. Wat is jouw achtergrond?

“Ik heb 18 jaar gewerkt als beleidssecretaris voor verschillende opleidingsfondsen en cao‑overleggen, dus ik ben bekend met het wereldje. Dat komt goed van pas bij mijn werk als notulist voor, veelal, pensioenfondsen. De technische onderwerpen zijn nog best pittig om te notuleren, dus ik leer graag meer over de pensioenmaterie.”

Was het werkveld ook wat jou aansprak bij Emma Handson?

“Ik ben in maart 2021 gestart bij Emma Handson. Ik was vooral op zoek naar werk dat flexibel was qua tijd en tijdsindeling en het leek me prettig om grotendeels vanuit huis te kunnen werken, ook buiten de coronatijd om. Ik ben graag bezig met taal en door het notuleren kan ik me daarin verder ontwikkelen.”

Daniëlle werkt dus als notulist. En jij Lotte? Wat mag jij tijdens je stage doen?

“Ik werk voor de afdeling Emma assisteert & adviseert. Ik kijk voornamelijk mee met collega’s en probeer er zo achter te komen wat een managementassistent precies doet. Ik doe de telefoonservice en houd de mailbox bij: ik beantwoord telefoontjes en e-mails of zet ze door naar een collega. Daarnaast krijg ik van collega’s veel taken die ik tussendoor doe, zoals het inplannen en maken van afspraken of het organiseren van een lunch voor een collega die een jubileum viert. Daarnaast heb ik voor school twee opdrachten die ik tijdens mijn stage moet maken.”

En wat vind je ervan?

“Mijn eerste indruk van Emma Handson was meteen goed. Toen ik hier voor het eerst kwam, had ik al meteen een welkomstgevoel. Alle collega’s zijn superbetrokken, behulpzaam, enthousiast en vriendelijk en dat zorgt echt voor een hele fijne werksfeer. Wat ik erg leuk vind in mijn werk is de diversiteit en de afwisseling. Vooral de telefoonservice vind ik leuk. De ene keer werk je voor een makelaar en een volgende keer neem je de  telefoon op voor een verzekeringsmaatschappij of een schoonmaakbedrijf

Wat was jouw eerste indruk van Emma Handson, Daniëlle?

“Zakelijk, modern, betrouwbaar richting de klant. Als werknemer vind ik dat er veel kan qua inzet en flexibiliteit. Er wordt met je mee gedacht in de planning en er zijn voldoende ontwikkelmogelijkheden. Heel fijn!”

En wat vind je het leukste aan je werkzaamheden?

“De afwisseling in klanten. Daarnaast ben ik heel blij met de flexibiliteit die ik heb in mijn werkzaamheden. Ook vond ik het heel leuk dat ik in de zomerperiode de kans kreeg om een workshop mindfulness te geven voor collega’s. Het is erg leuk dat ik de ervaring die ik heb met mindfulness in kan zetten voor anderen.”

Jullie krijgen dus beiden mooie kansen bij Emma Handson. Dank jullie wel en veel succes en werkplezier!

Werken bij Emma Handson

Heb jij nu ook interesse om te werken bij Emma Handson? Bekijk dan hier onze vacatures en wie weet mag jij jezelf binnenkort ook voorstellen!

Benieuwd naar wat we allemaal voor jou kunnen betekenen?