Zo maken onze PA’s het verschil voor jouw bedrijf
1 december
Van e-mailverwerking tot websitebeheer. Het werk van een personal assistant (PA) is zeer gevarieerd. Al net zo gevarieerd is het team van PA’s bij Emma Handson. Eén ding hebben ze echter gemeen: ze bieden graag een helpende hand om ondernemers te ontzorgen. Hoe dat in zijn werk gaat, vroegen we aan collega Marlon.
Van alle markten thuis
Hoe zou Marlon haar werk als PA omschrijven? Daar moet ze even over nadenken: “Er komt zo veel bij kijken! Dat maakt het lastig te omschrijven. Het is erg afwisselend werk, omdat ik voor meerdere ondernemers tegelijk werk. In mijn geval zowel vanuit huis als op locatie bij een van onze klanten.”
Wanneer een ondernemer bij Emma Handson aanklopt voor ondersteuning, kan het bijvoorbeeld gaan om management- of projectondersteuning. “Denk dan aan agendabeheer of het bijhouden van de mailbox. Maar ook aan het plannen en organiseren van evenementen”, legt Marlon uit. Die afwisseling is wat haar aanspreekt in haar werk als PA. “Zo krijg ik een kijkje in de keuken bij verschillende bedrijven, in diverse werkvelden. Dat is heel interessant! Bovendien blijft het werk hierdoor uitdagend.”
Voordelen van het werken voor verschillende opdrachtgevers
De manier van werken van onze PA’s heeft ook voordelen voor de ondernemer. “Ze nemen alleen maar de uren af die ik daadwerkelijk voor hen werk”, aldus Marlon. “Op dit moment vervang ik bijvoorbeeld een medewerker die met zwangerschapsverlof is. Na afloop van het verlof neemt zij haar taken weer over. Ik blijf dan wel betrokken omdat ze daarna gebruik blijven maken van onze telefoonservice. De medewerkster gaat parttime werken en wij vangen op de dagen dat zij niet aan het werk is, de telefoontjes op. De kennis van de organisatie heb ik al in huis, dus dat is een mooie oplossing.” Bovendien komt de ervaring die een PA opdoet bij een opdrachtgever, ook ten goede van andere opdrachtgevers. “Dat werkt als een soort kruisbestuiving. Naast de kennis uit mijn eigen ervaring en achtergrond heb ik bijvoorbeeld ook verschillende nieuwe systemen leren kennen.“ Niet alleen het werken voor verschillende opdrachtgevers, maar ook de diversiteit van het team bij Emma Handson draagt bij aan deze kruisbestuiving.
Voor ieder bedrijf de juiste Emma
De PA’s bij Emma Handson hebben allemaal een andere achtergrond. Zo heeft Marlon communicatie- en informatiewetenschappen gestudeerd. Ze heeft tien jaar ervaring met het organiseren van kwantitatief en kwalitatief marktonderzoek en werkt nu anderhalf jaar als PA. “We zijn uniek in onze rol als Personal en Business Assistant”, vertelt ze over haar en haar collega’s. “We zetten echt die stap extra. We zijn allemaal hoogopgeleide dames die niet allemaal een secretariële achtergrond hebben. We zijn afkomstig uit verschillende hoeken van het bedrijfsleven. Hierdoor is er veel kennis in het team aanwezig. De ene collega komt bijvoorbeeld uit de financiële wereld, terwijl de andere ervaring heeft in de makelaardij.” Deze kennis wordt onderling uitgewisseld en komt zo ten goede aan het hele team.
Emma’s leren veel van elkaar
“Ik heb vorig jaar de opleiding Professional Business Organizing gevolgd”, vertelt Marlon. “Hier heb ik geleerd hoe ik mensen kan helpen om slimmer en efficiënter te werken. Vooral ook met betrekking tot de planning en werkstructuur.” Deze kennis gebruikt ze bij haar werk voor de klanten, maar deelt ze ook met collega’s. “Ik ga hier een interne training over geven. Dat doen we regelmatig. Zo leren we binnen het team allemaal van elkaar.” Wanneer Marlon ergens tegenaan loopt waarop ze niet meteen een antwoord heeft, kan ze bovendien altijd bij haar collega’s terecht. “Door onze verschillende achtergronden op het vlak van studie, werkervaring en interesses vullen we elkaar goed aan. Dat is het fijne aan Emma Handson, er is altijd wel iemand die kan helpen.”
Net dat beetje extra
Vanuit onze achtergrond denken we mee met de ondernemer. Marlon: “Bij een klant merkte ik dat er wat strubbelingen waren bij het secretariaat. De overdracht verliep niet zo goed. Dus heb ik gevraagd of ze mijn hulp op dit vlak konden gebruiken. Als tussenpersoon kon ik het gesprek bij de klant op gang brengen en helder krijgen wat er aan de hand was. Zo konden we het probleem oplossen. Het werk verloopt nu prettiger en efficiënter. Daar waren ze enorm mee geholpen.”
Hoe maakt een PA voor een ondernemer het verschil?
“Door te ontzorgen”, legt Marlon uit. “Wij zorgen dat ondernemers zich met hun corebusiness kunnen bezighouden en de ‘randzaken’ nemen wij van hen over. Want dat is juist ónze corebusiness! Door proactief te werken, en te zorgen dat de klant de focus kan houden op wat voor hen belangrijk is.”
Wat kunnen onze PA’s voor jou betekenen? Neem dan eens contact met ons op. Dit kan door te bellen naar (073) 747 00 54, te mailen naar info@emmahandson.nl of klik hier. We gaan graag de samenwerking met je aan!