Wendy en Manon stellen zich voor
25 maart
Het team van Emma Handson blijft zich uitbreiden met leuke, enthousiaste collega’s! In 2020 zijn Wendy (marketingmanager) en Manon (notulist) bij ons gestart.
Wendy, wat is jouw achtergrond?
“Na mijn hbo-opleiding Communicatie heb ik verschillende banen gehad, voordat mijn droombaan voorbijkwam: marketingcommunicatiemanager bij een autobedrijf. Mijn vader heeft zijn hele leven in de auto’s gezeten en dit zit ook bij mij in het bloed. Na een aantal jaar kwam de crisis en werd het marketingbudget door een nieuwe eigenaar geminimaliseerd. Ik heb nog 5 jaar bij een bedrijf in de online en offline herenmodeverkoop gewerkt en daarna kwam de vacature bij Emma Handson voorbij.”
Dat is even wat anders dan, van een mannenwereld naar Emma Handson!
“Inderdaad! Na mijn werkzaamheden bij een auto- en herenmodebedrijf leek een bedrijf met zoveel vrouwen mij een uitdaging. Maar nog nooit ben ik ergens zo warm, enthousiast en hartelijk ontvangen. En dat is bijzonder, als je bedenkt dat ik ben ingestapt precies aan het begin van de eerste lockdown. Daardoor was het een grote uitdaging om de lopende zaken en processen mee te krijgen en het bedrijf te leren kennen. Zeker een bedrijf als Emma Handson, dat een onwijs grote diversiteit aan diensten biedt aan veel verschillende klanten. Hier blijkt dat het waar is wat ze zeggen: vrouwen kunnen multitasken. Het combineren van verantwoordelijkheden wordt in deze tijd zwaar op de proef gesteld, maar Emma Handson zorgt ervoor dat er een goede binding is en blijft met klanten én collega’s.“
En Manon, hoe kom jij bij Emma Handson terecht?
“Ik heb SPH (sociaal-pedagogische hulpverlening) gestudeerd in ’s-Hertogenbosch. Na mijn studie ben ik gestart als groepsopvoeder en persoonlijk begeleider in de gehandicaptenzorg. Na drie jaar was het tijd voor verandering en ben ik op zoek gegaan naar een compleet andere functie. Ik ben toen op het secretariaat van een middelbare school gaan werken. En toen kwam ik de vacature voor notulist op afstand bij Emma Handson tegen. Ik dacht meteen: dit is een baan voor mij! Ik heb direct gesolliciteerd. Na twee prettige gesprekken en een assessment was ik erg blij om te horen dat ik bij Emma Handson mocht starten.”
Klinkt goed! Werden je verwachtingen ingelost?
“Mijn eerste indruk van Emma Handson was zeer positief en dat is ook uitgekomen! Ik voel me sinds dag één zeer welkom in het team. Mijn collega’s zijn erg open, behulpzaam en enthousiast.”
Waar houd jij je mee bezig, Wendy?
“Ik ben verantwoordelijk voor alles op het gebied van marketing. Dit houdt in dat ik werk aan interne en externe communicatie, de website, huisstijl, social media, e-mail, nieuwsbrieven en ga zo maar door. Het interessante hieraan is dat geen dag voor mij hetzelfde is en ik altijd met frisse moed en onwijs veel zin aan mijn werkdag begin.”
Dat klinkt afwisselend. Wat wil je graag bereiken?
“Ik wil Emma Handson op de kaart zetten en onder de aandacht brengen van alle bedrijven die secretariële ondersteuning zoeken. Zo publiceren we met regelmaat een blog en post op social media en sturen we gerichter en persoonlijker nieuwsbrieven naar klanten. Het laatste wapenfeit is dat de nieuwe website live is! Daar hebben we met zijn allen superhard aan gewerkt. Uiteindelijk wil ik samen met Franka en alle andere Emma’s van de organisatie de website verder invulling geven waardoor we meer interactief onze relaties kunnen bereiken. En dit allemaal met heel veel lol en plezier in mijn werk!”
En jij, Manon?
“Mijn doel is om kwalitatief goede verslagen te verzorgen. Ik ontwikkel me als notulist door me verder te verdiepen in de Nederlandse taal en de pensioensector. Ik leer mijn vak, mijn collega’s en Emma Handson steeds beter kennen!”
Dank jullie wel Wendy en Manon. Veel succes en werkplezier bij Emma Handson!