Telefonist bij Emma Handson
1 juni
De telefonisten bij Emma Handson hebben diverse achtergronden. De een is rechtstreeks vanuit de opleiding bij ons komen werken, de ander was een aantal jaar thuis en wilde graag weer aan de slag. Als je van afwisseling houdt en van aanpakken weet, is het werk als telefonist misschien ook iets voor jou. Wat het team er zelf van vindt? “Wij werken voor zoveel verschillende bedrijven! Die afwisseling spreekt heel erg aan.”
Werken als telefonist
Om te beginnen bij het begin: wat doe je als telefonist? Draai je dan steeds hetzelfde riedeltje af? Niet bij Emma Handson. “We zijn continu aan het schakelen tussen de verschillende bedrijven waarvoor we de telefoon opnemen”, leggen de telefonisten uit. “Dat kan voor een makelaar, voor een verzekeringsmaatschappij of voor een fietsersbond zijn. Het is elke keer een verrassing, maar gelukkig kun je wel zien voor wie er wordt gebeld. Wij nemen dan op als telefonist van dat bedrijf en hebben alle informatie om de klant echt te kunnen helpen. De telefoontjes zijn dus elke keer anders en daardoor is geen dag hetzelfde.”
Afwisseling
Als de telefoon niet rinkelt, hoeven de telefonisten zich niet te vervelen. “Tussendoor beantwoorden we e-mails en verwerken we wijzigingen in de instructies, zodat collega’s op de hoogte zijn. Soms kopieer je iets voor een collega of haal je koffie. We hebben allemaal ook extra taken die bij ons passen. Voor de een is dat werk als personal assistant (PA), voor de ander officeassistentie. Aan het eind van de dag verzenden we de telefoonlijsten voor de klanten die willen weten welke telefoontjes die dag voor hen zijn binnengekomen.”
Op kantoor of thuis
Het team van telefonisten werkt vaak op kantoor. Op die manier kunnen de telefonisten bijvoorbeeld aansluiten bij de dagstart van de PA’s om te horen of daar iets speelt waarbij ze kunnen ondersteunen. Ook leren ze van elkaar en van de collega’s. Daarnaast bestaat de mogelijkheid om thuis te werken. “Maar ik kom toch vaak naar kantoor”, hoor je van verschillende telefonisten. “Het is fijn om met je collega’s te werken en het is gewoon gezellig. Met ons enthousiasme steken we elkaar aan.”
Ontzorgen
Continu kunnen schakelen en enthousiasme. Is dat wat een telefonist nodig heeft? “Jazeker! We helpen mensen graag. We vinden het leuk om goed met de telefoon om te gaan en de klant daarin echt te ontzorgen. En dat kunnen schakelen is ook echt belangrijk. We nemen niet alleen telefoon aan om door te verbinden of een terugbelnotitie te maken; we pakken aan de telefoon de juiste informatie erbij, zodat we de klant zo goed mogelijk kunnen helpen.”
Mogelijkheden
Omdat je voor zoveel verschillende klanten en met veel ervaren collega’s werkt, leer je veel bij Emma Handson. “Klopt”, bevestigen de telefonisten. “We werken voor veel verschillende bedrijven in allerlei branches. Daardoor kun je echt ontdekken wat je leuk vindt. Je hebt eigenlijk steeds een nieuwe uitdaging zonder dat je van baan hoeft te wisselen. Daarbij krijg je veel ruimte om dingen op jouw manier aan te pakken.” Wil je doorgroeien naar PA? Of wil je juist in een ondersteunende rol blijven? Afhankelijk van jouw wensen en mogelijkheden denken wij daarin graag met je mee.
Enthousiasme
Het werk als telefonist is dus divers, ondersteunend en biedt volop mogelijkheden. “We ontlasten collega’s en hebben heel veel contact met klanten. Het geeft een positief en voldaan gevoel dat je continu mensen helpt”, concluderen de telefonisten. “We werken hard, maar het is ook heel gezellig. En als je doet wat je leuk vindt, voelt het niet als werken. We nemen voor elke klant even enthousiast de telefoon op!”
Wil jij ook een afwisselende baan waarin je mensen echt kan helpen? We zoeken nog uitbreiding van ons telefonistenteam. Neem vooral een kijkje bij onze vacatures.