Sanne en Lian stellen zich voor

31 maart

Sanne en Lian zijn allebei op 6 september 2021 begonnen bij Emma Handson. Sanne werkt als typiste en tegenlezer met coördinerende taken, Lian is personal assistant (PA). We stellen hen graag aan je voor.

Sanne, hoe ben jij bij Emma Handson terechtgekomen?

“Eigenlijk rechtstreeks na mijn studie Communicatie en Cognitie aan Tilburg University. In de eerste 2 jaar van mijn bachelor heb ik voornamelijk vakken in de richting van marketing gevolgd, maar ik merkte al snel dat ik de tekstuele kant van communicatie veel interessanter vond. Tijdens mijn studie bood ik altijd aan om transcripten uit te werken voor mijn studiegenootjes, omdat ik dat zo leuk vond, haha! Ook werkte ik als blogger. Toen ik de vacature las, dacht ik meteen dat ik hier wel op mijn plek zou zitten!”

Is dat ook wat je hier doet? Transcriberen?

“Ja, het uittypen van dictaten en het tegenlezen van rapporten. Daarnaast beantwoord ik vragen van klanten en collega’s, behandel ik prospectaanvragen en doe ik andere coördinerende taken, zoals het bijhouden van de agenda.”

En jij Lian? Jij hebt al wat meer werkervaring?

“Klopt! Ik heb hiervoor 14 jaar bij Landgoed Huize Bergen in Vught gewerkt. Daar ben ik begonnen bij de receptie, daarna ben ik zakelijke reserveringen gaan doen en de laatste 6 jaar verzorgde ik alle bruiloften en feesten, op papier. Als mensen dus gingen trouwen of een ander feest hadden, kwamen ze bij mij terecht en gingen we samen dat traject in.”

Wat bracht je dan bij Emma Handson?

“Ik was na 14 jaar bij hetzelfde bedrijf toe aan iets nieuws. Alle taken die in de vacature stonden leken me leuk: mensen ondersteunen en veel afwisseling. Na het eerste (online) gesprek met Franka en Eelke was ik nog enthousiaster en nadat ik, voor een tweede gesprek, op kantoor was geweest, wist ik meteen dat dit een leuke werkplek zou zijn.”

En klopt dat ook?

“Zeker! Het is een superveelzijdig bedrijf waarbij iedereen elkaar wil helpen om het beste uit jezelf naar boven te halen.”

Hoe zit dat voor jou Sanne?

“Het viel me meteen op dat iedereen heel erg behulpzaam is. Ik werd heel warm ontvangen en kreeg het gevoel dat ik alles mocht vragen. Daarnaast vind ik het mooi dat er altijd in oplossingen wordt gedacht.”  

Fijn! Lian, ik heb jou nog niet gevraagd wat je taken hier zijn.

“Ik neem alle inkomende telefoon aan, voor alle telefoonklanten. Daarnaast heb ik wat taken als officeassistent op me genomen en ik heb ondertussen ook een eigen PA-klant. Dat bedrijf kende ik nog van mijn tijd bij Landgoed Huize Bergen en nu mag ik de mensen daar assisteren met hun werkzaamheden, hoe leuk!”

Sanne, wat vind jij het leukste aan je werk hier?

“Het leukste vind ik de afwisseling. Dat én het transcriberen spraken me in de vacature al aan. Elke dag is anders en dat maakt ook dat er veel te leren valt. Ik vind het een uitdaging als ik veel verschillende dingen moet afronden (en ze daarna kan afstrepen van mijn to-dolijst).”

Afwisseling hoor ik vaker! En jij Lian? Wat vind jij zo leuk?

“Daar komt ie weer: de afwisseling! Ik zit nu bijvoorbeeld al een paar maanden bij een klant om te ondersteunen op locatie. Het is een verzekeringsmaatschappij en hier leer ik weer hele andere dingen dan die ik bij Emma Handson op kantoor zou leren. Ondertussen neem ik telefoontjes aan voor bijvoorbeeld een makelaar en plan ik afspraken in voor een mondhygiëniste én dan heb ik natuurlijk nog mijn PA‑klant.”

Dat klinkt als genoeg afwisseling inderdaad! Dankjewel allebei en veel succes en werkplezier! Benieuwd geworden naar onze vacatures? Klik hier en wie weet word jij ook een Emma.

Benieuwd naar wat we allemaal voor jou kunnen betekenen?