Rosie en Julia stellen zich voor
16 december
Rosie is in juni 2021 gestart bij Emma Handson als personal assistant (PA). Julia begon twee maanden later als notulist. We stellen hen graag aan je voor.
Julia, hoe ben jij bij Emma Handson terechtgekomen?
“Een oud-collega tipte mij dat Emma Handson diverse vacatures had openstaan. Ik kende het bedrijf niet, aangezien ik in Noord-Holland woon. Na een gesprek met Marloes van hr kwam ik erachter dat de functie van notulist het beste aansloot bij mijn wensen. De flexibiliteit die deze functie met zich meebrengt sluit perfect aan op mijn privésituatie, met de opvang voor mijn zoontje en straks mijn dochtertje, want ik ben zwanger van de tweede. Daarnaast vind ik het erg belangrijk om op professioneel niveau te werken.”
Hoe kwam het dat die oud-collega jou tipte?
“Ik heb altijd gewerkt als secretaresse, met name in de vastgoedbranche. Ik heb de opleiding HBO Officemanagement en Commercieel communicatiemanagement bij Schoevers afgerond.”
Ah, dan past Emma Handson inderdaad goed bij je. En hoe zit dat bij jou, Rosie?
“Ik heb Communicatie & Organisatie gestudeerd aan de Universiteit Utrecht. Daarna ben ik aan de slag gegaan op de marketingafdeling van een uitzendbureau in de bouw en techniek. Die baan bood me na bijna tweeënhalf jaar helaas niet meer genoeg uitdaging en sloot niet helemaal lekker aan bij mijn opleiding. Ik ben daarom op zoek gegaan naar andere mogelijkheden en kwam op internet de vacature van Emma Handson tegen. Wat me hierin aansprak, was het werken voor verschillende klanten en de variatie in werkzaamheden.”
Wat doe je dan precies bij Emma Handson?
“Dat verschilt heel erg per klant. Voor een aantal klanten beantwoord ik de telefoon. Iedere klant heeft hiervoor aparte instructies en ook de opvolging verschilt per klant. Voor één klant notuleer ik vergaderingen en bijeenkomsten en voer ik vooral taken uit als managementassistent. Voor een andere klant host ik onder meer webinars en houd ik de algemene mailbox bij. Mijn werkzaamheden zijn dus erg divers en dat maakt het werk zo leuk!”
En wat zijn jouw hoofdtaken, Julia?
“Het notuleren van vergaderingen en kwalitatieve notulen opleveren. Klinkt niet heel spannend dus, maar meer is het niet! Maar het is ook echt allesbehalve saai, zoals sommigen misschien wel denken!”
Wat is er dan zo leuk aan notuleren?
“Ik vind het leuk dat het afwisselend is, met name het contact met klanten, veelal pensioenfondsen. Daarnaast is het ook leuk om een fonds vaker te notuleren, omdat je dan toch een soort van band samen opbouwt en het fonds beter leert kennen en weet wat er speelt. Ik vind het ook heerlijk dat ik allerlei acties voor een fonds notuleer en dat ik er verder niets mee hoef te doen. Zodra ik een set notulen definitief heb opgeleverd, zit mijn taak erop! Daarnaast vind ik het een enorme pre dat ik privé en werk zo goed met elkaar kan combineren. Ik weet ruim van tevoren wanneer ik een vergadering gepland heb staan.”
En Rosie, jij noemde ook al die afwisseling. Is dat inderdaad het leukste aan je werk?
“Zeker! Mijn werkzaamheden zijn enorm divers en mijn takenpakket kan er volgende week of over een maand weer heel anders uitzien. Dat zorgt voor afwisseling en uitdaging.”
En waarom is dat juist bij Emma Handson zo leuk?
“Emma Handson is een professionele organisatie waarin iedereen streeft naar het leveren van kwaliteit. Die indruk had ik gelijk al en blijkt ook te kloppen. Net zoals ik inmiddels weet dat het team hecht en open is en dat collega’s erg behulpzaam zijn. Heel fijn!”
Aan jou het laatste woord, Julia: wat vind jij van Emma Handson?
“Emma Handson werkt op een hoog en professioneel niveau. Naar mijn idee hebben ze alles tiptop geregeld en groeien ze hard. Emma Handson is vooruitstrevend en denkt in oplossingen. En dat zeg ik niet alleen omdat Franka (de directeur) meeleest, haha! De lijnen met het management zijn juist kort. De organisatie voelt als een warm bad en er is persoonlijke aandacht voor elkaar. Dat vind ik echt.”
Het klinkt alsof jullie hier allebei op je plek zitten. Dank je wel en veel succes en werkplezier! Wil jij nu ook werken bij een groeiende organisatie? Bekijk dan hier al onze vacatures!