Paulien en Renee stellen zich voor

4 maart

In 2020 is Emma Handson weer flink uitgebreid. Wij stellen die collega’s graag aan je voor. We starten met Paulien, manager van Emma notuleert, en Renee, notulist.

Paulien, wanneer ben je bij Emma Handson gestart en hoe ben je hier terechtgekomen?

“Sinds februari 2020 werk ik bij Emma Handson als manager van de afdeling Emma notuleert. Emma Handson is een groeibedrijf en de dynamiek en ontwikkelingen die daarbij horen, vind ik erg interessant om in mijn huidige rol te ervaren.”

En Renee, hoe zit dat bij jou?

“Ik ben sinds april 2020 in dienst bij Emma Handson. De eerste jaren na mijn studie heb ik niet echt iets met mijn diploma Nederlands gedaan. Taal is wel altijd mijn passie gebleven, dus toen ik de vacature voor notulist voorbij zag komen wist ik meteen dat ik moest solliciteren. Het verlossende telefoontje kwam vlak voordat COVID-19 Nederland volledig in zijn greep nam. Daardoor was het nog even spannend of ik daadwerkelijk kon beginnen, maar gelukkig liepen de notuleerwerkzaamheden gewoon door en kon ik op 1 april starten met het inwerkprogramma.”

Neerlandica dus? Leuk! Wat is verder jouw achtergrond?

“Ja, ik heb in Nijmegen Nederlandse taal en cultuur gestudeerd. Ik werd in eerste instantie vooral aangetrokken door de Nederlandse literatuur en geschiedenis, maar tijdens mijn studie raakte ik steeds meer geïnteresseerd in de taal zelf en de wetenschap daarachter. Ik heb me daarom vooral gericht op vakken als taalverandering en psycholinguïstiek. Na mijn studie heb ik een tijdje als scriptieredacteur gewerkt bij Scribbr en als vrijwilliger meegewerkt aan een digitaal dialectwoordenboek bij het Meertens Instituut.”

En jij Paulien? Wat is jouw achtergrond?

“In Nijmegen studeerde ik Communicatie- en informatiewetenschappen. Daarna heb ik altijd aan de commerciële kant in de media- en uitgeefwereld gewerkt. Ik was onder andere account- en projectmanager, waardoor ik veel klantcontacten had en verantwoordelijk was voor nieuwe projecten.”

Die klantcontacten heb je nu vast ook. Wat zijn jouw (hoofd)taken bij Emma Handson?

“Ik ben verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing van de afdeling Emma notuleert. Ons team bestaat uit circa 30 notulisten en 3 coördinatoren. Iedere dag zorgt ons team voor perfecte verslaglegging van vergaderingen van onze opdrachtgevers. Het complexe proces van planning en coördinatie rondom deze vergaderingen probeer ik samen met de coördinatoren zo efficiënt mogelijk te organiseren. Daarnaast onderhoud ik de relaties met onze klanten en probeer ik nieuwe klanten aan ons te binden.”

Renee, jij bent een van die notulisten. Wat doe jij precies?

“Als notulist ben ik verantwoordelijk voor het afleveren van een correct verslag van de vergaderingen die ik bijwoon. Ik ontvang voorafgaand aan de vergadering de stukken en maak alvast een opzet voor de notulen aan de hand van de richtlijnen en voorbeeldnotulen die in overleg met de klant zijn opgesteld. Tijdens de vergadering maak ik aantekeningen, die ik vervolgens na de vergadering uitwerk tot een duidelijk verslag. We werken vooral voor pensioenfondsen en ik heb in het afgelopen jaar al veel bijgeleerd op het gebied van pensioenen, financiën en beleggingen.”

Jullie werken nu bijna een jaar bij Emma Handson. Hoe heb je dat eerste jaar ervaren?

Renee: “Mijn start bij Emma Handson was erg bijzonder, omdat het hele inwerktraject op afstand moest. Gelukkig deed dat niets af aan de kwaliteit van de begeleiding en kon ik al snel aanschuiven bij mijn eerste vergadering. Het was wel jammer dat ik niet af en toe naar kantoor kon om kennis te maken met collega’s. Helaas heb ik nog steeds niet alle collega’s in levenden lijve ontmoet. Toch voelde ik me vanaf het begin erg welkom; alle collega’s zijn altijd beschikbaar om vragen te beantwoorden of voor een praatje bij de digitale koffieautomaat. Ook vanuit het managementteam is er veel ondersteuning en voel ik me, ook op afstand, erg betrokken bij het bedrijf.”

En Paulien, klopte je eerste indruk?

“Mijn eerste indruk klopt helemaal! Ik houd erg van het denken in mogelijkheden, de klant centraal stellen en daarnaar handelen. De professionaliteit, ervaring en energie spatten ervan af en dat is het afgelopen jaar gebleken. Ondanks de maatregelen rondom COVID-19, waardoor ik veel vanuit huis heb gewerkt, voelde ik me al snel onderdeel van het geheel en betrokken.“

Tot slot: wat vind je het leukste aan je werkzaamheden bij Emma Handson en wat wil je bereiken?

Renee: “Het leukste vind ik het bijwonen van de vergaderingen zelf, omdat ik mag plaatsnemen in een omgeving waar ik normaal gesproken niet zou komen. Ik krijg daar een kijkje in de keuken van verschillende pensioenfondsen en diverse gremia. Omdat ik geen financiële achtergrond heb, is het mijn doel om me zo snel mogelijk te ontwikkelen tot een echte pensioenexpert. Vanuit Emma Handson wordt dat gelukkig ondersteund met allerlei workshops, een opleidingsplatform en een pensioenopleiding via SPO. Ik heb er daarom vertrouwen in dat de pensioenwereld straks geen geheimen meer voor me heeft.”

Paulien, aan jou het laatste woord hierover. Wat is er zo leuk aan Emma Handson en wat is je doel?

“Ik krijg energie van het samenwerken met mijn collega’s! In gesprek met klanten zijn en continu optimaliseren voor en met onze klanten. Mijn droom voor Emma notuleert is om te blijven ontwikkelen en innoveren, zodat we op het hoogste niveau blijven acteren als het gaat om verslaglegging. Op zo’n manier dat onze klanten blij zijn én de collega’s!”

Paulien en Renee: dank jullie wel en veel werkplezier bij Emma Handson!

Benieuwd naar wat we allemaal voor jou kunnen betekenen?