Ontdek de voordelen van een virtual assistant in een team

25 april

Steeds meer mensen ontdekken de voordelen van een virtual assistant (VA): een assistent die jou op afstand ondersteunt en er is wanneer jij hem of haar nodig hebt. Maar welke VA past bij jou? Bij Emma Handson hebben we jaren ervaring met het bieden van een goede VA in een team. Wij hebben het vak nog nét niet uitgevonden. We zijn meegegroeid met de wensen van onze klanten en bieden jou de VA die bij je past.

Wat is een virtual assistant (VA)?

Een VA of virtual assistant is iemand die jou op afstand assisteert. De officiële omschrijving is dat een VA werkt als zzp’er, maar bij Emma Handson werken eigenlijk ook VA’s. Bijna al onze PA’s (personal assistants) zijn vooral op afstand voor hun klanten aan het werk. Zo zie je gelijk wat een VA doet: alles wat een PA voor je kan doen, maar dan op afstand. En omdat we dat met een grote club met een lange ervaring doen, biedt dat veel voordelen.

PA op afstand

Kan alle dienstverlening van een PA dan op afstand? Jazeker! Meer nog dan je misschien denkt. Bij Emma Handson zijn wij daarvan al overtuigd sinds onze oprichting ruim dertig jaar geleden. Begonnen met redigeren, notuleren en administratieve werkzaamheden op afstand, zijn we inmiddels ook een volwaardige sparringpartner voor klanten. Meedenken over een nieuw crm-systeem? Marketingplannen uitwerken? Processen verbeteren? You name it, we do it. Geen uitdaging gaan we uit de weg om jou te ondersteunen, zodat jij je kan richten op jouw werk.

Het voordeel van werken op afstand

Assisteren op afstand kan dus prima. Wil jij graag iemand op kantoor, dan kan dat. Maar als het werk fluctueert, biedt een VA veel voordelen. Zit een assistent bij jou op kantoor, dan is die de hele dag voor jou aan het werk, ook al heeft diegene een keer iets minder te doen. Voor een VA betaal je alleen de tijd dat diegene jou echt ondersteunt. Bij Emma Handson hoef je zelfs geen minimaal aantal uren af te nemen. De keuze hoe en hoeveel je jouw virtual assistant inzet, is geheel aan jou. Dat scheelt veel! Bovendien hoef je voor je VA geen werkplek te regelen en geen reistijd te vergoeden.

Advies voor de juiste VA

Een VA binnen een bedrijf als Emma Handson biedt nog vele extra voordelen. Weet jij al precies waarvoor je een assistent nodig hebt? Prima, dan helpen we jou daar graag mee. Bijvoorbeeld met administratieve taken om de druk te verlichten. Weet je nog niet wat een assistent precies voor je kan doen? Dan gaan we eerst met jou in gesprek, op zoek naar de vraag achter de vraag. Samen ontdekken we waar de pijnpunten zitten en vinden we de ondersteuning die je nodig hebt. Zo kunnen we jou, als jij dat wilt, echt ontzorgen.

Alle kennis in huis voor veranderende wensen

Wensen kunnen in de loop der tijd veranderen: als jij door de inzet van jouw VA meer ruimte krijgt voor groei en creatieve ideeën, wil je daarover misschien met iemand kunnen sparren. Wil je de ondersteuning of je administratie bijvoorbeeld anders inrichten? Ook dan zijn we er voor je en geven we je advies. Je hoeft dus niet zelf op zoek naar een nieuwe VA. Jouw VA bij Emma Handson heeft een heel team van ervaren PA’s en VA’s achter zich staan, die allemaal kunnen meedenken om jou zo goed mogelijk te helpen. De PA’s en VA’s leren veel van elkaar, waardoor jij toegang hebt tot een grote bron van specialistische kennis.

Opleiding en begeleiding

Leren is ook iets wat onze VA’s en PA’s doen in onze eigen academy. Nieuwe medewerkers volgen een uitgebreid inwerktraject en krijgen begeleiding van ervaren collega’s. Zo profiteer jij als klant altijd van de kennis en kunde van een ervaren VA. De VA’s en PA’s houden elkaar continu scherp. Door cases te bespreken (uiteraard AVG-proof) en elkaar handigheidjes te leren uit alle verschillende systemen waarmee we werken bijvoorbeeld. De collega’s zijn continu in ontwikkeling en dagen elkaar uit om het beste in zichzelf naar boven te halen. Zo kunnen we jou optimaal ondersteunen.

Veilig werken met de juiste middelen

De VA’s bij Emma Handson hebben door hun ruime ervaring in diverse branches kennis van veel verschillende (IT-)systemen. Van de gebruikelijke tools, zoals Microsoft 365, Microsoft Teams en diverse projectmanagementsystemen, kennen we zo ongeveer alle handigheidjes, die we jou vervolgens ook weer kunnen leren. En uiteraard zijn we volledig gecertificeerd om veilig met jouw gegevens om te gaan. Daar kun je op vertrouwen.

De belofte van continuïteit

Een team aan VA’s biedt meer voordelen. Ons motto is: één is ook maar één. Als jij één VA inhuurt, ben je volledig van die persoon afhankelijk. Is diegene ziek of op vakantie? Dan ligt het werk stil. Bij Emma Handson beloven we je continuïteit: collega’s kunnen, als jij dat wilt, gemakkelijk het werk overnemen. Wij kunnen werkprocessen in kaart brengen en daarin aanpassingen voorstellen om nog efficiënter te werken, zodat het werk altijd én beter door kan gaan. We zijn daarin heel flexibel, zodat we helemaal aan jouw wensen kunnen voldoen.

De juiste VA voor jou

Wij gaan graag met jou in gesprek om samen met jou op zoek te gaan naar de VA die bij jou past. Of dat nu voor administratief werk is, de telefoon opnemen, een projectmanagementsysteem uitzoeken of meedenken over een marketingstrategie: Emma Handson heeft de kennis in huis. Zelfs als we erachter komen dat jij toch iemand op locatie nodig hebt, kunnen wij je helpen. Zo voldoen we aan onze missie: een succes maken van de dag van onze klanten. Ben jij de volgende?

Waar kunnen we jou mee helpen? Neem contact met ons op voor de mogelijkheden. Stuur ons een bericht of bel (073) 747 00 54. Wij denken graag met je mee.

Benieuwd naar wat we allemaal voor jou kunnen betekenen?