Met welke programma’s jij op afstand met collega’s communiceert

28 mei

Grote kans dat je nu vanuit huis aan het werk bent. Grote kans ook dat je ondanks de afstand toch in contact wil blijven met collega’s, klanten of juist opdrachtgevers. Maar hoe pak je dat aan? Er zijn verschillende programma’s in omloop die digitale communicatie mogelijk maken. Wij zetten die programma’s voor je op een rij.

Skype

Misschien wel het meest bekende programma om te communiceren op afstand. Dit is speciaal gemaakt voor videobellen. Bel je via je telefoon? Dan is het een goedkope manier om te telefoneren. Let er dan wel op dat je op het wifinetwerk zit, anders kost het je veel MB’s. Ook een groepsvideochat is mogelijk, waaraan tot 50 personen kunnen deelnemen.

FaceTime, WhatsApp en Duo

Hebben zowel jij als jouw gesprekspartner een iPhone? Dan kun je FaceTime gebruiken. Met dit programma verbruik je relatief weinig data. Handig is dat je vanaf je telefoon direct toegang hebt tot het programma en dat je je gesprekspartner eenvoudig kunt opzoeken in je contactenlijst. Hiermee kun je met maximaal 32 personen tegelijk videobellen.

Bellen via WhatsApp werkt ongeveer hetzelfde; fijn hiervan is vooral dat je deze applicatie met alle soorten smartphones kunt gebruiken. Hiermee kun je echter maar met 4 personen tegelijkertijd bellen op afstand.

Voor Androidtelefoons heeft Google ook een belprogramma gemaakt: Duo. Hiermee kun je helaas maar met één persoon bellen.

Microsoft Teams

Dit programma biedt de uitgelezen kans om naast chatten en bellen écht samen te werken. Je kunt namelijk met een heel team tegelijk vergaderen, waar je ook bent. Wat handig is: je kunt samen Word-, PowerPoint- en Excelbestanden bekijken, delen en bewerken. Je kunt bovendien ook vergaderen met personen van buiten je team, bijvoorbeeld van een ander bedrijf. Deze personen kun je als gast laten deelnemen in je team of jij kunt als gast deelnemen in hun team. Een team kan uit maximaal 5.000 mensen bestaan. Daarbij biedt Teams de mogelijkheid om vergaderingen op te nemen.

Zoom

Wil je een conferencecall houden? Zoom is hiervoor de ideale oplossing. Ook via Zoom kun je chatten, documenten delen en bestanden uitwisselen. Je kunt, net als bij Teams, stemmen en vergaderingen opnemen. Handig is dat je in het programma kan inloggen met bijvoorbeeld de inloggegevens van je Outlook- of Googleaccount.

Slack

Ook via Slack kun je groepsgesprekken voeren, bestanden delen en informatie zoeken. Voor ieder specifiek onderwerp kun je een nieuw kanaal aanmaken: een separaat groepsgesprek. Daarbij heeft het programma threads: berichten waarop ten minste één keer geantwoord is. Heel overzichtelijk, omdat je de antwoorden op het bericht via een tabblad kan openen.

Een extra voordeel van bovengenoemde programma’s? Als jij of je klant in het buitenland zit, hoef je niet je kostbare belminuten te gebruiken. Als je op een wifinetwerk zit, kost het je ook geen MB’s. Hiervoor is videobellen de ideale oplossing.

Wil je meer informatie hebben? Zijn er vragen? Of ben je geïnteresseerd in een handleiding met instructies? Neem contact met ons op. Dit kan door te bellen naar (073) 747 00 54, te mailen naar info@emmahandson.nl of klik hier. We gaan graag de samenwerking met je aan!

Benieuwd naar wat we allemaal voor jou kunnen betekenen?