FAQ aan onze personal assistants

2 juli

Als je op zoek bent naar een personal assistant, virtual assistant, business assistant of secretaresse, dan loop je ongetwijfeld tegen een aantal vragen aan. De eerste vraag is misschien al: naar wat voor secretaresse ben je op zoek? Onze personal assistants kunnen jou op secretarieel vlak ondersteunen, maar denken ook graag op strategisch niveau met je mee. De meestgestelde vragen hebben we hieronder op een rijtje gezet.

Wanneer kan de personal assistant beginnen?

Morgen al! Ze is slechts een telefoontje van je verwijderd. Het liefst onderzoeken we jouw wensen en de beste match in een kennismakingsgesprek. Mocht hier geen tijd voor zijn, komen we natuurlijk met een goede en snelle oplossing.

Moet ik vaste uren of een minimumaantal uren afnemen?

Nee, wij bieden flexibele support. Je betaalt alleen voor de uren die de personal assistant daadwerkelijk voor je werkt. Of het nu gaat om drie telefoontjes of om een fulltimebezetting gedurende drie maanden. Jouw personal assistant is structureel of op afroep beschikbaar.

Kan een personal assistant bij mij op locatie werken?

Dit is zeker mogelijk. Ook hierin zijn de mogelijkheden flexibel; van slechts één dagdeel tot een structurele bezetting van enkele maanden (of zelfs jaren) om bijvoorbeeld zwangerschapsverlof te overbruggen.

Wat als mijn personal assistant vakantie heeft of ziek is?

Dan neemt een andere personal assistant het over. Wij bieden jou een continuïteitsgarantie, wat inhoudt dat je vaste personal assistant een of twee vaste back-ups heeft. De personal assistant maakt in onze tijd werkinstructies en werkt haar collega’s in. Hierdoor kost het jou niets en merk jij er (bijna) niks van dat jouw vaste personal assistant tijdelijk afwezig is.

Wat kan een personal assistant voor mij doen?

Het beantwoorden van e-mails en telefoontjes, het uitzetten van projecten en het organiseren van events. Maar ook een vinger aan de pols houden bij presentaties, het voorbereiden van meetings en zorgen voor de verslaglegging achteraf. Van agendabeheer tot het inplannen van afspraken met jouw klanten en het vullen van je CRM-systeem. Alles is mogelijk en alles gebeurt conform jouw wensen en de stijl van jouw organisatie.

Kan ik mijn telefoon doorschakelen naar mijn personal assistant?

Absoluut. Dat kan van 08.00 tot 17.00 uur. Dit kan op structurele basis maar ook flexibel, bijvoorbeeld alleen tijdens je lunchpauze of tijdens je vakantie. Je kunt kiezen voor direct en indirect doorschakelen. Als je je telefoon direct doorschakelt, dan gaat deze meteen bij ons over. Als je je telefoon indirect doorschakelt, gaat deze bij ons over nadat hij vijf keer bij jou is overgegaan. Zo krijg jij de ruimte om eerst zelf de telefoon op te nemen.

Is mijn personal assistant gespecialiseerd in bepaalde programma’s of sectoren?

Onze personal assistants hebben diverse achtergronden, zoals horeca, marketing, hr, projectmanagement, financiële dienstverlening en onderwijs. Zij hebben uiteraard kennis van de bijbehorende programma’s. Zo kun je met vrijwel al je vraagstukken bij ons terecht.

Ben ik verzekerd van de juiste match?

Ja. In een kennismakingsgesprek onderzoeken we samen met jou welke personal assistant het best aansluit bij jouw vakgebied en wensen. Daarnaast hebben we in het begin regelmatig contact over de inhoud van het werk. Jouw personal assistant verdiept zich in de werkprocessen en stelt veel vragen, zodat ze snel vertrouwd raakt met de mensen, de bedrijfscultuur en de bedrijfsprocessen.

Mijn personal assistant werkt op afstand. Hoe leert zij mijn bedrijf beter kennen?

Bij voorkeur werkt de personal assistant (in het begin) een aantal keer op locatie, zodat ze je bedrijf beter leert kennen. Door veel vragen te stellen, kan ze al snel zelfstandig aan de slag. En natuurlijk blijft zij haar werk toetsen, zodat we zeker weten dat we conform jouw wensen blijven werken.

Waarom zou ik kiezen voor een personal assistant van Emma Handson?

Onze personal assistants luisteren heel goed naar je en vragen door. Ze nemen iedere uitdaging aan om jou te ontlasten en willen jouw verwachting blijven overtreffen. Om jou zo goed mogelijk te ontlasten, bieden ze gelijk hulp als jij het te druk hebt. Ook gaan ze met jou in gesprek over waar ze je écht mee kunnen helpen. Zo nemen ze met vertrouwen werk uit handen en krijg jij rust in je hoofd.

Ik wil graag een kennismakingsgesprek. Hoe kan ik contact opnemen?

Dit kan door onderstaande informatieaanvraag in te vullen, te bellen naar (073) 747 00 54 of te mailen naar info@emmahandson.nl. We maken graag kennis met je!

Benieuwd naar wat we allemaal voor jou kunnen betekenen?