Even voorstellen: personal assistant Marjon

8 juni

Marjon werkt deze zomer een jaar bij Emma Handson als personal assistant (PA). Na 21 mooie jaren als managementassistent bij een bank vond ze weer een goed team bij Emma Handson. “Ik zit op de juiste plek.”

Ervaring als managementassistent

Marjon werkte maar liefst 21 jaar als managementassistent op de IT-afdeling van een bank. “Ik heb daar altijd alle vrijheid gehad. Ik hield me bezig met de ondersteuning van het management, maar ook met de AVG en ik was coördinator informatiebeveiliging. In het managementteam werden mijn mening en input altijd gewaardeerd. Ik heb daar veel geleerd. Door een reorganisatie is mijn functie te komen vervallen en zo kwam Emma Handson op mijn pad.”

Goed team

Een combinatie van toevalligheden bracht Marjon bij Emma Handson. “Ik woon in Vught en de dierenarts van mijn hond zit in het pand naast dat van Emma Handson”, vertelt Marjon. “Ik zag een poster op het raam hangen dat er functies waren. Mijn loopbaancoach kende Franka (directeur van Emma Handson) en bracht me met haar in contact. Ik voelde me tijdens het eerste gesprek gelijk thuis. Dat was heel fijn, want ik kwam uit een goed team en dat was ook mijn voorwaarde voor een nieuwe baan. Ik had het idee dat ik hier wel op de juiste plek zou zitten en dat is ook zeker zo!”

Twee klanten

Marjon werkt als PA voor twee verschillende vaste klanten. “Een klant is een nieuwe organisatie waar veel uitdagingen zijn”, legt ze uit. “Ik vind dit heerlijk! Het is hard werken, maar ik kan de organisatie helpen om stappen te zetten. Ik houd mij daar bezig met dagelijkse gang van zaken, maar ook met procesoptimalisatie. De andere klant ondersteun ik samen met twee collega’s. We verdelen de taken elke dag met elkaar.”

Een ochtend aan het werk

Marjon vertelt over haar werk voor een instelling uit de gezondheidszorg. “Ik kijk ’s ochtends eerst in de mailbox van het secretariaat en beantwoord de e-mails of hang er een actie aan. Ik check of er verwijzingen zijn binnengekomen en of de nota’s van patiënten zijn betaald. Ook is het mijn verantwoordelijkheid dat de documentatie op orde is en op SharePoint wordt geplaatst. Dat is heel belangrijk in deze sector, omdat de inspectie langs kan komen. Tussendoor heb ik veel contact met mensen: ik bel met de eigenaar om de werkzaamheden door te spreken en help patiënten en zorgverleners verder aan de telefoon.”

Elke dag leren

Genoeg te doen dus! En wat is dan het allerleukste aan het werk als PA? “Ik vind het leuk dat je bij veel verschillende organisaties een kijkje in de keuken neemt”, aldus Marjon. “Of dit nu bij je vaste klanten is of bij het opnemen van telefoontjes van de telefoonservice. Het ene moment heb je de pet op van een gezondheidsinstelling en het andere moment werk je voor een verzekeringsmaatschappij. Ik leer elke dag meer. En het mooie aan Emma Handson is dat je zelf kan aangeven waar je blij van wordt!”

Dankjewel Marjon. Veel plezier bij Emma Handson!

Wil jij ook een afwisselende baan waarin je elke dag bijleert? Kijk dan eens bij onze vacatures. We hebben altijd ruimte voor enthousiaste nieuwe collega’s. Je ervaring is niet van belang, je motivatie wel!

Benieuwd naar wat we allemaal voor jou kunnen betekenen?