Even voorstellen: PA Loes

12 januari

Loes is in oktober 2022 begonnen op de afdeling Emma assisteert & adviseert. Ze is nu voor twee klanten personal assistant (PA). “Ik vind het echt heel fijn om in een team te werken.”

Werken als PA

Stel, je hebt een nieuwe baan en je vertelt je vrienden en familie dat je PA bent. Hoe reageren ze dan? “De eerste vraag die ik vaak krijg is: wat doe je dan de hele dag?” lacht Loes. “De werkzaamheden lopen ook zo uiteen, dat het niet makkelijk uit te leggen is. In het kort: ik doe ondersteunende werkzaamheden voor klanten, zodat zij hun werk goed kunnen doen. Dat gaat van agendabeheer tot het plannen van teamuitjes. Momenteel werk ik voor twee klanten.”

Assistent

Twee klanten? Daar zijn we wel benieuwd naar. “De ene klant is een bureau voor assessment en coaching”, vertelt Loes. “Ik ben daar met een paar taken begonnen en inmiddels ben ik betrokken bij het hele assessmenttraject: ik nodig de kandidaten uit en zorg dat de testen voor hen klaar staan. Ik maak afspraken met de psychologen en houd in de gaten dat ik hun rapporten op tijd terugkrijg. Zo’n rapport redigeer ik en ik koppel de resultaten terug naar de klant. Het leuke vind ik dat degene voor wie ik PA ben, mij echt ziet als onderdeel van het team. We hebben een heel goede klik en ze is oprecht blij met me als ik bijvoorbeeld met een idee kom, terwijl zij nog niet de tijd heeft gehad om daarover na te denken.”

Teamwerk

Klinkt goed! En die andere klant? “Dat is weer heel wat anders”, zegt Loes. “Dat is een grote klant voor wie we met z’n drieën de werkzaamheden oppakken. Ik houd bijvoorbeeld een dagdeel de mailbox bij. Bij deze klant is het fijn dat we met elkaar kunnen overleggen. We weten alle drie wat er speelt en kunnen samen bedenken hoe we iets het beste kunnen aanpakken.” Overigens heeft Loes altijd wel back-up als ze hulp nodig heeft. “Klopt”, bevestigt Loes. “Ik werk meestal op het kantoor van Emma Handson en daar werken we met allemaal PA’s. Wat me echt opviel toen ik hier begon, is dat iedereen regelmatig vraagt: ‘Wat ben je aan het doen?’ Of: ‘Kan ik je ergens mee helpen?’ Dat is niet controlerend, maar echt uit interesse. Ook al is het druk, niemand doet moeilijk over vragen en iedereen staat ervoor open om te helpen. Het is heel fijn om in zo’n team te werken.”

Regelneef

Loes lijkt het PA-werk goed op te pakken. Had ze daar al ervaring mee? “Wel een beetje, maar het is niet mijn opleiding”, zegt Loes. “Ik heb toerisme gestudeerd, zowel op het mbo als op het hbo. Toen ik nog studeerde, werkte ik bij een reisorganisatie in Den Bosch. Daar deed ik ook veel ondersteunende werkzaamheden. Ik heb daar bijvoorbeeld de managementassistent vervangen tijdens haar zwangerschapsverlof. En ik heb reisbeurzen georganiseerd. Toen kwam ik erachter dat ik het heel leuk vind om ‘regelneef’ te zijn.” Loes werkte daarna nog twee jaar bij de klantenservice in de ouderenzorg. Ik kreeg daar steeds meer verantwoordelijkheden, maar was op een gegeven moment ‘klaar’. Ik wilde een baan waarin ik mezelf kon ontwikkelen en nieuwe dingen kon leren en die vond ik bij Emma Handson.”

Uitdaging

Loes heeft dus een goede uitdaging gevonden bij Emma Handson. “Ik dacht eerst dat ik managementassistent zou worden van Emma Handson”, lacht Loes. “Maar als je hier komt werken, word je managementassistent / PA voor verschillende bedrijven. Dat is ook juist wel leuk. Ik krijg vanuit verschillende takken zaken mee. Ik heb al veel geleerd. Het is ook een kwestie van aanpakken. In het begin was ik onzeker over de e-mails en telefoontjes, maar dan kun je dus bevestiging vragen bij een collega. En nieuwe dingen zijn best spannend, maar ik ga het gewoon aan. Als mijn klant dan vertelt dat ze blij verrast is dat ik iets al heb geregeld … dat is waar je het voor doet!”

Dankjewel, Loes. Veel plezier bij Emma Handson!

Wil jij ook een dynamische baan waarin je veel nieuwe dingen leert? Kijk dan eens bij onze vacatures. We hebben altijd ruimte voor enthousiaste nieuwe collega’s.

Benieuwd naar wat we allemaal voor jou kunnen betekenen?