Bijles in coronatijd

24 september

Voor de zomer van 2020, middenin de coronaperiode, bedacht onze directeur Franka van Dommelen, zelf moeder van drie mooie meiden, dat jonge kinderen door de sluiting van de scholen hard werden geraakt. Vervolgens heeft ze samen met collega Laura een project opgezet om een aantal van deze kinderen de helpende hand te reiken. Collega’s, Marije, Corine, Myriam, Jente en Myrthe geven sinds de zomer diverse kinderen een half uur per week bijles in taal. In deze blog vertellen zij hoe dat gaat en hoe de kinderen het vinden om elke week online extra aandacht te krijgen.

Taal in de vakantie

Mohammed (8 jaar) vond het de eerste keer niet echt leuk om, nota bene in de vakantie, met school bezig te moeten zijn. Maar nadat Myriam met hem een tekst doornam over voetbal, zijn grootste passie, zat hij aan het einde van het halfuur rechtop en was hij helemaal enthousiast geworden. Door de teksten zo afwisselend mogelijk te kiezen, probeert Myriam dat enthousiasme vast te houden. Mohammed is al heel goed vooruitgegaan. Hij leest sneller en met meer zelfvertrouwen: pas geleden deed hij op school een taaltoets, waarvoor hij een negen scoorde!

Dat zelfvertrouwen, of het gebrek eraan, is ook bij de andere bijleskinderen een rode draad. Maar door het oefenen van allerlei teksten en de een-op-een aandacht gaan de kinderen met sprongen vooruit.

Bedankkaart voor bijles

Ook de zusjes Amana (11 jaar) en Safia (8 jaar) zijn enthousiast over de bijlessen, die zij krijgen van Corine. Hun moeder trouwens ook: Corine werd verrast met een bedankkaart en chocolaatjes.

Rayan (11 jaar) heeft het idee dat hij vooruit is gegaan met begrijpend lezen en vooral met spelling. Marije vroeg hem hoe hij het vindt om bijles van haar te krijgen. Dat vindt Rayan leuk, vertelde hij, vooral omdat hij niet ergens naartoe hoeft te fietsen. Aan het einde van de les sluit Rayan vrolijk af: “Doei! Bedankt voor alles!”

Kennis delen

Bij Emma Handson vinden wij het heel bijzonder om op deze manier van waardevolle betekenis voor scholieren te mogen zijn. Het geeft enorm veel voldoening om je kennis niet alleen in te zetten om teksten voor klanten nog beter leesbaar te maken, maar ook om scholieren te helpen zichzelf verder te ontwikkelen. En waar geniet je meer van dan van een lachend kind dat trots vertelt over de invuloefening op school die ze nu wel foutloos kon maken! Kunnen wij voor jou ook iets betekenen? Neem dan eens contact met ons op. Dit kan door te bellen naar (073) 747 00 54, te mailen naar info@emmahandson.nl of klik hier. We gaan graag de samenwerking met je aan!

Benieuwd naar wat we allemaal voor jou kunnen betekenen?