Lisette is manager van Emma rapporteert & redigeert (ERR), een van de drie afdelingen van Emma Handson. Zij vertelt graag meer over de afdeling en haar rol hierin. 

Lisette ERR

Wat doet de afdeling ERR?

“ERR is de afdeling die zich bezighoudt met vooral mobiel dicteren en redigeren: mensen die tijd willen besparen op het zelf uitwerken van rapporten kunnen dat bij ons uitbesteden. Zij spreken hun tekst in en onze collega’s maken er een net rapport van. De klant heeft dat rapport dan binnen de afgesproken tijd – meestal 24 uur – retour. Onze klanten zijn bijvoorbeeld medisch adviseurs, letselschadebehandelaars, juristen en arbeidsdeskundigen. Sommige klanten werken rapporten zelf uit en sturen die naar ons om te redigeren. We redigeren daarnaast vele andere teksten, zoals blogs, online content, nieuwsbrieven, risicoananalyserapporten én alle notulen die de collega’s van Emma notuleert maken. Tot slot vertalen we van Nederlands naar Engels en andersom. Kortom: alles wat met tekst te maken heeft, komt bij ons voorbij. Dat doen we momenteel met 21 transcriptionisten en tekstcorrectoren die allemaal minimaal hbo-geschoold zijn.”

Wat maakt de afdeling zo bijzonder?

“Wij maken echt het verschil op kwaliteit. Alles wat wij lezen wordt nog een tweede keer gelezen om de kwaliteit hoog te houden en we doen dat binnen de deadline. We redigeren volgens het wensenlijstje van de klant en zoeken schrijfwijzen van adressen, termen en bedrijfsgegevens op. Soms vragen klanten of dat wel nodig is, die blik op details, maar dat maakt juist het verschil tussen ‘ik kan het wel zelf’ of ‘ik besteed het uit en dan weet ik zeker dat de kwaliteit top is’. Uitbesteden scheelt tijd én klanten mogen echt iets verwachten als wij het werk voor hen doen.”

Kent de afdeling ook nog uitdagingen?

“Er zijn natuurlijk steeds nieuwe technieken op de markt, zoals spraakherkenning. Ook is er een heel nieuwe generatie van mensen die allemaal blind en snel kunnen typen. Toch merk ik dat wij veel toegevoegde waarde bieden. Een rapport is nog niet af na het zelf typen of dicteren met spraakherkenningssoftware. Voor een foutloze en goedlopende tekst moet er dan echt nog iemand naar kijken. Daarom ligt de focus ook zo op kwaliteit. Ik vind het belangrijk dat we als team altijd de hoogste kwaliteit blijven nastreven. Dat we dat nooit loslaten en daarin geen concessies doen.”

Wat is jouw rol daarin?

“Ik wil vooral zorgen dat de collega’s en de klanten blij zijn met ons werk. Dat is het belangrijkste. Ik werk nu zeven jaar bij Emma Handson en heb daardoor de hele groei van het bedrijf meegemaakt. Ik heb in die tijd in verschillende functies ervaring opgedaan. In het begin ondersteunde ik vooral collega’s bij wat nodig was. Daarna werd het een combinatie van notuleren, telefoon aannemen en personal assistant bij klanten op locatie, de coördinatie van Emma notuleert en uiteindelijk manager van ERR. Aangezien ik die afdeling nog niet zo goed kende, maakt dit de cirkel rond en dat bevalt heel goed.”

Wat vind je het leukste aan het managen van ERR?

“Het leukste is dat als we echt drukke tijden hebben we allemaal onze schouders eronder zetten om de deadlines te halen. We doen alles om de klant blij te maken. En de flexibiliteit: ik vind het fijn dat ik nog steeds betrokken ben bij het hele bedrijf: ik doe sales, ben ICT-helpdesk en kan mijn opgedane kennis organisatiebreed inzetten. Collega’s zeggen weleens: ‘Jij weet echt alles’. Dat vind ik een mooi compliment.”

En tot slot: wat is het doel van de afdeling? Waar staat ERR over vijf jaar?

“We gaan natuurlijk mee met de nieuwe technieken met bijvoorbeeld de nieuwe inspreeklijn en de nieuwe Mobiel Dicterenapp, zodat we nog steeds hetzelfde bestaansrecht hebben. We willen laten zien wat we kunnen, met redigeren, maar ook met bijvoorbeeld lay-out. Dat is toch echt specialistische kennis die veel mensen niet zelf hebben en waarmee wij kunnen helpen. En ik kan het niet vaak genoeg zeggen: onze kwaliteit is het allerbelangrijkste. Daarmee maken we het verschil.”

Benieuwd naar wat we allemaal voor jou kunnen betekenen?