Op de afdeling Personenschade van Univé regelt men de schade van mensen die letsel hebben opgelopen, bijvoorbeeld bij een verkeersongeval. Een van de schaderegelaars werkzaam bij Univé Personenschade is Bert Schipper. Gevraagd naar de werkzaamheden van een schaderegelaar, geeft hij aan: “Wij bezoeken – althans buiten de coronaperiode – de mensen thuis. We inventariseren wat er gebeurd is, wat de schade is en hoe we mensen kunnen helpen om de draad weer op te pakken. Uiteindelijk bepalen we ook de hoogte van de schade.”

“Als ik mijn rapporten niet meer kon dicteren, zou ik mijn werk heel anders moeten inrichten.”


Univé maakt gebruik van de dienst mobiel dicteren van Emma Handson. We vragen wat Univé heeft doen besluiten om Emma Handson hiervoor in te schakelen. Hij moet ons het antwoord schuldig blijven: “Ik werk sinds 2009 bij Univé, en toen maakte men al gebruik van de diensten van Emma Handson (al heette het toen nog E-way Out). Ik ben er op dag 1 in gerold en ik gebruik het nu nog steeds.”

Efficiënt tijd indelen

We zijn benieuwd naar hoe het inspreken precies verloopt. Bert geeft aan: “Nadat ik de mensen thuis heb bezocht, maak ik daar een rapport van. Dat rapport spreek ik dan in op mijn telefoon. Dit kan ik op locatie doen. Omdat de bezoeken altijd ruim ingepland worden vanwege de kans op vertraging, heb ik meestal tussen twee bezoeken in al tijd om het rapport van het eerste bezoek alvast in te spreken. Vervolgens heb ik binnen 24 uur het uitgewerkte bezoekrapport in mijn bezit. Deze manier van werken is superefficiënt. Als ik mijn rapporten niet meer kon dicteren, zou ik mijn werk heel anders moeten inrichten.”

Alleen een telefoon nodig

We vragen Bert of hij ooit weleens andere manieren of diensten overwogen heeft om zijn rapporten uit te werken. Hij antwoordt: “Er zijn inmiddels ook veel andere systemen beschikbaar, bijvoorbeeld met spraakherkenning. Het grote nadeel daarvan is dat je een laptop of computer met internet nodig hebt. Nu heb ik alleen een telefoon nodig en het maakt niet uit waar ik ben. Ik kan bij wijze van spreken midden in het bos mijn rapporten inspreken.”

Snelle en goede rapporten

Bert is zeer tevreden over het mobiel dicteren. “Ik raad deze dienst absoluut aan. Het inspreken is voor veel mensen even een drempel. Je kunt tijdens het doen van je verhaal immers niet even terugscrollen om te kijken wat je net hebt getypt. Daar staat tegenover dat je rapport heel snel klaar en foutloos is. Ik lees mijn rapporten altijd nog een keer na voor het wegsturen. Ik heb Emma Handson nog nooit kunnen betrappen op een grammaticale fout. Je kunt ervan op aan dat je kwalitatief goede rapporten toegezonden krijgt.”

Dank Bert voor het vertrouwen. Wij werken graag nog veel meer dictaten voor jullie uit!

Wil je dat ook jouw dictaten snel en correct worden uitgewerkt? De afdeling Emma rapporteert & redigeert van Emma Handson gaat graag voor jou aan de slag. Neem contact op via info@emmahandson.nl, (073) 747 00 54 of vraag direct meer informatie aan.

Benieuwd naar wat we allemaal voor jou kunnen betekenen?