Het boerenbelang versterken en een beter inkomen uit landbouw voor boeren creëren in ontwikkelingslanden. Dit doen de Agriterra bedrijfsadviseurs en professionals vanuit de agrarische sector in Nederland, door agrarische coöperaties en landbouworganisaties in Azië, Afrika en Zuid-Amerika te adviseren en trainen.

 Agriterra

“Dankzij Emma Handson leveren wij al 20 jaar 400 kwalitatieve
en uniforme rapporten per jaar.”


Uniforme missierapporten

De teams van bedrijfsadviseurs van Agriterra zijn actief in meer dan twintig landen en begeleiden en adviseren coöperaties in het realiseren van hun bedrijfsambities en het verbeteren van hun bedrijfsvoering. Opdrachten zijn onder andere het maken van business plannen, training in financieel management, ontwikkeling van een marketing strategie, etc., en van elke opdracht wordt een rapport gemaakt. Dat zijn er jaarlijks zo’n 400. “Daarin willen we een uniforme standaard, zowel wat betreft de kwaliteit van de opmaak als in de afhandeling,” vertelt Cees van Rij, manager bij Agriterra.


Jarenlange samenwerking

Onder meer om die uniformiteit te waarborgen, besloot Agriterra zo’n twintig jaar geleden de werkzaamheden aan Emma Handson uit te besteden. De directeur van Agriterra, Kees Blokland, kende de toenmalig directeur van Emma Handson goed. Cees legt uit: “De relatie met Emma Handson, toen E-Way Out, gaat heel ver terug in de tijd. De opmaak en de afhandeling van de rapporten hebben we in een heel vroeg stadium uitbesteed. Dat bevalt nog steeds heel goed.”


Tijdbesparing

Dat de personal assistants van Emma Handson de rapporten opmaken, bespaart de adviseurs van Agriterra heel veel tijd. Cees vertelt: “Als we dit intern zouden uitbesteden, zou ik een of misschien wel meerdere werknemers in dienst moeten nemen. Dat is lastig, want er zitten behoorlijke pieken in het aantal rapporten dat de adviseurs aanleveren. De hoeveelheid is niet gelijkmatig over het jaar verdeeld.”


Flexibele schil

Dat is een extra reden waarom Agriterra het werk uitbesteedt, vervolgt Cees: “Met Emma Handson hebben we een flexibele schil. Als de hoeveelheid echt te veel wordt, geven de personal assistants een seintje dat de oplevering wat langer kan duren. Ze weten het echter altijd mooi op te vangen en tijdig aan te leveren. Wij zouden intern gelijk vastlopen, omdat we de capaciteit niet makkelijk kunnen opschalen.”

Secuur en professioneel

Cees is enthousiast over de dienst: “De medewerkers van Emma Handson doen dit werk heel veel, waardoor zij er heel goed in zijn en heel secuur zijn. Bij ons zou dit werk ‘erbij horen’, terwijl het ons met name om die professionaliseringsslag gaat. Je kunt dan afwegen of je het in eigen huis oplost of niet. Bij Emma Handson gebeurt het goed: we zijn er heel tevreden over. En als we verbeterpunten hebben, worden die snel opgepakt en wordt er snel op geacteerd.”

Verzekerd van kwaliteit

Dat Agriterra tevreden is, blijkt ook uit het verloop van de samenwerking: “Eigenlijk maak je bij ieder rapport opnieuw een keuze of je doorgaat met de samenwerking of niet,” vertelt Cees. “We hebben zelfs een tijdje geprobeerd het in eigen beheer te doen, maar dat beviel niet. We wilden toen snel weer terug naar Emma Handson. Daar zijn we verzekerd dat de uniformiteit en de kwaliteit van de opmaak goed is.”

PA met hart voor de zaak

“De Emma’s met wie wij te maken hebben, zijn heel praktisch en heel ‘gewoon’,” beschrijft Cees. “Dat past heel goed bij de agrarische sector waarin Agriterra zich bevindt. Ik denk dat daar de connectie zit. Daarnaast is het contact prettig en de medewerkers werken met hart voor de zaak. Dat doen wij ook, dus dat past goed bij elkaar. Uiteindelijk werken we toch allemaal samen, dan is het fijn dat die klik er is.”

Receptie en telefoonservice

“Het is fijn dat de personal assistants het werk tijdig en zorgvuldig opgemaakt leveren,” gaat Cees verder. “En ze zijn flexibel: op afroep bieden zij telefonische ondersteuning en verrichten ze werkzaamheden aan de receptie van ons hoofdkantoor in Arnhem. Ik zou Emma Handson zonder meer aanraden: een professionele club met fijne mensen, die klantgericht en dienstverlenend werken.”

Personal assistant aan het woord

Jeanne, die al tien jaar de rapporten opmaakt, is net zo enthousiast over de samenwerking. “Ik vind het steeds weer een uitdaging om een mooi rapport op te leveren. De werkzaamheden vind ik leuk om te doen en het werk van de adviseurs is interessant. Zo krijg ik vaak wat mee over Azië, Afrika en Zuid-Amerika. Het contact is altijd bijzonder fijn en positief; iedereen bij Agriterra is behulpzaam en zij staan altijd open voor onze suggesties.”

Ben je ook op zoek naar iemand die uniformiteit aanbrengt in jouw rapporten? Zowel op het vlak van opmaak als taal kun je hiervoor bij Emma Handson terecht. Onze PA’s helpen je graag! Neem contact op via info@emmahandson.nl, (073) 747 00 54 of klik hier om direct meer informatie aan te vragen.

Benieuwd naar wat we allemaal voor jou kunnen betekenen?