Druk, druk, druk! Wie heeft er op zijn werk geen last van? Zoveel ideeën en wensen, maar geen tijd om erover te sparren of ze goed uit te voeren. Heb jij dat ook? Gun jezelf een goede hulp, voor korte of langere tijd. Dan creëer je ruimte voor andere zaken.

1. Geen tijd om de telefoon op te nemen?

Op piekmomenten of als je veel vergaderingen hebt, heb je niet altijd tijd om de telefoon op te nemen. Daardoor kun je opdrachten mislopen en niet de service bieden die je zou willen. Een terugbelnotitie of voicemail lost dat niet voor je op. Jij hebt iemand nodig die de beller echt verder helpt. Die mensen de juiste weg zijn als ze niet bij jou hoeven te zijn en die vragen liefst direct kan beantwoorden. Zo hou je alleen de allerbelangrijkste telefoontjes over om zelf af te handelen.

2. Te weinig aandacht voor je klanten?

Je doet wat je moet doen voor je klanten. Je helpt hen met hun vragen en bij klachten, maar moet dan weer door naar de volgende. Hierin zou je graag proactiever willen zijn. Een attentie bij een verjaardag, een tip als er iets nieuws op de markt is dat interessant is voor die klant… Ideeën heb je genoeg, maar de uitvoering komt er niet altijd van. Iemand die je dit uit handen neemt, zou ideaal zijn. Helemaal als diegene ook als klankbord kan dienen en zelf met ideeën komt.

3. Te veel tijd kwijt aan het bijhouden van je agenda?

Een afspraak die moet worden verzet, een last-minuteverzoek en o ja, de catering moet worden geregeld. Hoewel je allang geen papieren agenda meer hebt en je Outlook en telefoonagenda met elkaar verbonden zijn, ben je stiekem nog steeds veel te veel tijd kwijt aan je agendaplanning. Wist je dat dit kan oplopen tot meer dan 10% van je kostbare tijd? Terwijl iemand anders dit prima voor je zou kunnen doen. Maar dan moet diegene wel, net als jijzelf zou doen, rekening houden met reistijd, voorbereidingstijd, locatiereserveringen en al die andere zaken die erbij komen kijken.

4. Geen up-to-date CRM-systeem?

Een CRM-systeem is ideaal. Je hebt alle informatie van klanten bij elkaar, waardoor je bijvoorbeeld de contactgegevens en contacthistorie kunt inzien en de juiste nieuwsbrieven kan versturen. Maar dan moet het systeem wel worden bijgehouden. Dat betekent in het ideale geval dat na ieder telefoontje en iedere afspraak het systeem wordt bijgewerkt met de juiste informatie. En niet met overbodige informatie of informatie die volgens de AVG niet mag worden bewaard. Dat kost veel tijd! En betaalt die tijd zich wel terug? Alleen met de juiste invoer én het juiste systeem voor wat jij wil. Het is heel fijn als je iemand hebt die met beide kan meehelpen en meedenken.

5. …en de rest

En dan heb je al die andere zaken nog: het cursusaanbod voor je medewerkers, het inplannen van trainingen, notuleren van vergaderingen, eindredactie van je rapporten, ondersteuning bij adviestrajecten… vul maar aan wat er op jouw to-dolijst staat. Als jij minimaal één keer per dag denkt: had ik maar iemand die me hierbij kan helpen, dan is het waarschijnlijk een goed idee om die hulp ook daadwerkelijk in te schakelen.

De oplossing: Emma Handson

Herken je minimaal een van bovenstaande issues? Of loop je tegen andere zaken aan? Vraag Emma Handson om hulp. Grote kans dat wij je kunnen helpen met jouw problemen én met dingen waar je zelf nog niet eens aan had gedacht. Want dat is de kracht van Emma Handson: wij bieden net dat beetje extra en maken een succes van jouw dag. Wij staan klaar als jij ons nodig hebt. Het is niet voor niets dat klanten steeds weer bij ons terugkeren!

Benieuwd naar wat we allemaal voor jou kunnen betekenen?